tre veckor exakt

Godmorgon alla saliga!
Av någon anledning vaknade jag tidigt, men i mitt halvsovande tillstånd vägrade jag gå upp utan ville vänta en timme tills klockan ringde (?). aja, när jag resonerar med mig själv blir det ofta lite tokigt..

Har fått frågan "hur känns det att åka till israel nu då" x antal gånger. Och jag vet aldrig vad jag ska svara. Jag pendlar mellan ett lyckorus, resfeber, ångest, förväntan och oförståelse. Men det är väl så det ska vara när man går in i något nytt. För livet kommer se helt annorlunda ut efter israel. Nu är jag alltså på språng, på hugget.

Fick veta att det är mellan 15-20 plus när jag kommer dit, alltså svensk vår. härligt! jag älskar våren och grämde mig lite för om jag skulle missa den, skönt att jag inte gör det. Jag fick oxå veta att det kommer vara två andra volontärer där samtidigt som mig, två tanter i 60årsåldern. Så mysigt (:
Detta kommer verkligen bli en annorlunda resa. Men hjälp vad jag ser framemot det! (okej, jag är i "förväntans-läget" nu). När jag kommer hem hoppas jag på att ha fått ett gäng mer erfarenheter, en lite större förståelse för andra människor och mer mognad. Najs!

Jag ska nu efter frukosten kila iväg till gymmet. och sen ikväll blir det veckans höjdpunkt - Hamlet!

 

- M<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0