lite om 09, lite om 10

En tanke som nog slagit oss alla nu i dagarna är "oj vad tiden går fort". För visst gör den. 2009 är över, och vi står på kanten till ett nytt år.
(nu passar det ju att jag skriver lite om 2009, och det ska jag väl..)

Det var året jag inte hade några förväntningar på.
Klart visste jag att studenten och allt sådant var ett faktum, planer har man alltid. Men för den personliga delen hade jag inga förväntningar.
Kanske låter tragiskt, men i vissa skeden i livet ids man inte lova sig själv något, eller ställa några krav eller sätta en förväntan på sig själv - för man vet ändå att man kanske inte orkar hålla allt.
Så, en förvirrad och smått orkeslös Malin gick in i 2009, och ut ur 2009 kom en Malin som upplevt mycket, och som fått det mesta på det torra. Ett utvecklingsår kan man säga att det varit. En nyttig tid med nyttiga lärdomar. Dock kommer nog inte 2009 vara året jag blickar tillbaka på och säger "det var tider det".

I kontrast till ingången i 2009 är ingången i 2010 fylld av förväntan. Jag vill utvecklas, hur löjligt det än må låta, till en kvinna. Som jag, jossa och deb konstaterade är det ytterst tröttsamt när man beter sig som man gör ibland . Jag vill oxå upptäcka nya saker, och bli mer självständig. Att ta mer ansvar. Självständig i mina åsikter, beslut och tankar.

Så vad är planerna för detta året?

<3 Israel - enda fastställda planen
<3 skaffa egen lägenhet
<3 upptäcka nya saker i kristenheten
<3 komma in på universitetet
<3 skaffa mig ett jobb som inte innefattar ICAliknande saker helst
<3 bibelskola i Jerusalem?
<3 Sarah och Peter gifter sig!
<3 Lära känna helt nya männsikor från olika sammanhang!
<3 bli mer allmänbildad

Trots att jag har haft degardag med brudarna så är jag ändå trött. Skönt att få sova.

- M<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0