Dagens med eftersmak



Om idag:

Jag är fortfarande i Umeå, dagarna går i ett här känns det som. Skönt att vara hemifrån ett tag, men nu hör jag riktigt hur min egna säng kallar på mig.

Vi har just nu Lottis specialkladdkaka i ugnen, mycket najs (:
Tanken med denna veckan var att det skulle bli en smalhetsvecka.. jaa... vi förskjuter på den till nästa vecka va? suck, sicken diciplin man har! gosha, träning på torsdag efter att jag kommit hem iaf.

Idag har jag iaf köpt mig en kavaj, genast kom den ettriga rösten om att spara, men det var värt det. den är snygg, stilren och precis sådär som jag tänkt mig att min kavaj ska vara.

Senaste tänket "Ateister och deras tro":
Efter att jag och min kära David-Svåger samtalade har jag begrundat och tänkt på det vi sa. Alltså, att det faktiskt är så att ateisterna oftast är de mest fanatiska troende. De försöker i mycke större utsträckning än en vanlig kristen/muslim/buddist (you name it) att övertyga alla andra om att de har fel. Men hey! om du är ateist spelar det väl ingen större roll om personen bredvid dig tillhör någon religion? Som ateist försöker man ju inte rädda någon från ett helvete eller att reinkarneras till en fluga. Utan de tror ju helt enkelt att man slocknar och dör. Så ateisterna borde nästan vara de som chillar mest. En troende kanske upplever att de får mest ut av livet genom att leva i sin tro - för det är väl det det hela handlar om, att få mest ut av livet.
Så jag slänger ut en fråga här i cybervärlden, varför är det så att ni ateister är så benägna om att övertyga oss troende om att vi har fel?

 

- M<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0