Djupare om Igår

Idag har jag jobbat. Mina fötter har ännu inte återhämtat sig från gårdagen men nåväl.
På tal om gårdagen. Dagen.se kontaktade mig idag, de hade visst skrivit lite mera.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=190918

och så kan jag väl berätta lite mer...
Det hela började med att vi skulle lära oss hur man skulle gå, åt vilket håll o så på scen. Så vi gick o gick o gick! Sen middag, sen prova aftonklänningar (min satt som en smäck!), sen smink+hår (jag älskar att jag fick som jag ville - en rockig look med kvinnlig touch), sen var det bara o köra igång, 1,5h senare än utsatt tid....

Allt gick väldigt bra, fick super mycket kommentarer om hur jag gick, övning ger färdighet ;)
Det ända var att det hela var väldigt fort över. Två vändor, i två olika outfits. Hallå? Publiken måste ju ha väntat sig mer. Helt ärligt, jag hade väntat mig mer.
Åtminstone att varje tjej ska få presentera sig själv. Man måste ju kunna föra sig inför folk, på en scen, i rampljuset om man ska vara Miss World Sweden. Jag hoppas att Erica har den färdigheten. För övrigt var hon konferansieren, eller vad det nu heter, en historia för sig...
Sen var det iaf en snabb intervju med juryn och efter det bestämde de sig förvånadsvärt snabbt. Bra det kanske, klockan tickade.
Men det var gårdagens göremål. Jag vill oxå tillägga att det var en helt otroligt härlig stämning bland oss 8 finalister. I princip alla var fantastiskt gulliga och man fick verkligen en teamkänsla!

Jag känner mig, som sagt, otroligt nöjd över min prestation och min del i det hela. Jag kunde stå rak, säga vad jag tror på utan att behöva så mycket som ens blinka. Jag tror att det är dags att vi kristna ungdomar börjar synas och höras! Att vi vågar gå ut. Att vi vågar säga öppet vilka vi är och att vi inte kompromissar på vår tro. Även fast detta stack i ögonen för de som jag mötte igår så är jag väl medveten om att jag lämnade ett avtryck.

Detta är absolut inte sista gången som jag kommer vara i nationella event. Vi får se vad som kommer härnäst. Men ett har jag verkligen fått bekräftat för mig. Min tro är inte att skämmas för.

Dags för oss kristna att sluta gömma oss!
Som biblen säger "lev inte av världen, men lev i världen."



- M<3


Kommentarer
Postat av: eja

Hej Malin!

Tack för en trevlig tävling.

Vill bara påskina att inte alla i juryn reagerade (negativt) när du pratade om din kristna tro och engagemang i Livets Ord.

Jag kämpade hårt för dig och hade mycket väl sett dig top 3!



Hoppas du ställer upp i flera liknande arrangemang.

Miss-världen behöver sådana som du!



Joakim, jury i Miss World Sweden/ "Närpes"

2009-10-25 @ 21:01:29
Postat av: Anonym

hej girl, ledsen att jag inte kunde vara där och se dig. DU ÄR OTROLIGT VACKER vill jag bara säga. vilka bilder alltså! bra kämpat hörru;)PUSS PÅ DIG

2009-10-25 @ 21:28:23
URL: http://porcupine.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack eja! Känns hemskt bra att du finns med på sånna platser och kan lägga in ett vettigt ord. Som sagt, det behövs!

Och tack linnéa, jag vill träffa dig snart :)

2009-10-25 @ 22:37:10
URL: http://malafjala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0