låtsasklok

"Don't believe a word for words are so easily spoken"
Tja, det kan man ju grunna på. det är ju trots allt så att ungefär 55% av det vi säger är kroppsspråk, 38% hur vi säger det och 7% vad vi säger. Dessa siffror varierar från olika källor med de ligger ungefär såhär.
Detta var kanske ingen ny tanke för dig. Men den kan vara värd att tänkas på ibland. Plus, att ibland kommer jag till insikten om att det ofta är bättre att vara lite fåordig och tänka på vad man säger. Det är lite förargligt att jag är så dålig på att leva efter det bara. Prata är inte direkt min svaga sida, på gott och ont.

Livet är för kort för att bli surmulen.
Mycket sant. För ofta blir man surmulen på folk och ting. Men man kan ju inte veta vad som ligger bakom deras handlingar, och därför är det egentligen väldigt onödigt att bli irriterad på det som man inte kan göra något åt.

Jaja.. nu ska jag sluta med att låssas vara klok. Jag har haft en intressant dag, med tandläkaren x2. Jag har vansinnigt ont i min tand. Och just nu ställer jag mig frågan "varför mig?". Nog för att detta kan hända vem som helst, och händer många, men varför ska det vara en sådan smärtsam process? Plus att de i nuläget inte gör något åt tanden, så nu går jag med en nervskada, mys................. Nåväl, jag ska inte klaga, det kunde ha varit värre. och besides, vi skulle ju inte bli surmulna;)

Så har jag haft mig en Thin Lizzy dag idag. :)



- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0