Att bara få vara

Jag har slutat få dåligt samvete över att jag gör det som inges mig i stundens. Till exempel som idag, när jag kl 12 på dagen hade ätit och kände för att sova. Sagt och gjort, det var dessutom skönt. Men om jag hade gjort samma sak för ett tag sen hade jag fått hemskt dåligt samvete - "men malin! Så dumt av dig, du kan inte lata dig sådär!" (marias sk. duktighetskomplex hade gjort sig påmint).

Men faktum är att den tid jag har nu, kommer aldrig komma igen, varför inte bara då se till och ta ut maxat av det, sen kommer alla "borden" hagla in och jag kommer ångra att jag inte sov mellan 12.03-14.49 den 17dec 2009...

Hursom, tandläkar och apotekbesök idag. Sen vidare till biblioteket - jag är understimulerad! Så raka vägen till psykologihyllan och plocka ut ett gäng böcker - här ska skrivas ett PM, rapport, you name it.

Jag har oxå blivit kär i Apocalyptica - igen. Här har du två av mina favoriter, de är verkligen värda att lyssna på.



Till Lindemann är med på ett hörn där oxå, jag gillart - nörd som jag är.

- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0