Helt rakt på sak, genom ärligt.

Okej. Om jag vore du skulle jag inte läsa detta inlägget. Nu har du fått din varning. Antagligen får det dig att intressera dig ännu mer. Men skyll dig själv.

En till varning: Detta är ett mycket ärligt inlägg. Ärligare inlägg hittar du inte. Men det är ändå inte tillräckligt för att du ska förstå vad som försigår. du bör ej läsa. Detta är endast för att jag ska få ut mig det. Är egentligen dum som publicerar det. Men jag tycker att David och josefine kan få läsa det. För jag vet att ni verkligen bryr er om mig.

kvällen har varit lugn men kaos.
En sak i taget.

1. Igår gjorde jag ett stort misstag och hörde av mig till Joachims ex Maria. Jag hade sett henne häromdagen och undvikit henne. Kände mig elak och hade dåligt samvete. Naiv som jag är tänker jag att jag borde höra av mig och be om förlåtelse. Jag är inte mycket i en "flickig värld". Med andra ord, den världen där de låtsas vara din vän och sedan hugger de en i ryggen.
   Men alla svar jag fick var glättiga och övertrevliga - de andades något helt annat mellan raderna. Suck. Jag är så ovan vid sånt, jag har aldrig menat något illa, och gjorde det inte nu heller. Men det vart bara så fel och tillslut fick jag nog. Det värsta är oxå att Joachim och Maria säger emot varandra. Och jag hatar lögner, svek och tisseltassel. Spela i ljuset människor! Vad ska jag tro? Klart jag känner Joachim och jag trodde jag visste vart jag hade honom, men detta är för mycket gamla kläder för mig! Jag blir tokig! Jag har låtit allt detta komma för nära inpå mig.
   Vad angår allt detta mig egentligen? Ingenting! Men lögner! ÅH!
   Hursom kommer detta självklart inte förstöra min relation med Joachim. Men man lär sig något nytt varje dag om andra personer.
   Jag satt i tfn med honom i en timma idag innan gymmet, vi redde ut allt, pratade och fick klarhet i saker och ting. No hard feelings. Men förtroenden är som korthus, svåra att bygga upp lätta att rasera....
   Alla relationer går väl igenom jobbiga saker. Men suck, lögn, bedrägeri och svek. Så onödigt hörni?
   Sluta svansa runt allt och göra alla andra till lags! Ni duger, allena! jag drar mig ur all denna dans. Det är slöseri med energi, tid och tankekraft. Onödigt att ens lägga sig i.
   Nåväl, trots raserade förtroenden så tänker jag inte vara oförlåtande. Att fela är mänskligt, att förlåta är en nödvändighet. Men jag jobbar på att inte vara lika naiv. Jag vill ju inget illa, men man måste inte vara dum.

2. Jag fick veta idag att mitt ex Johan ska få barn med sin tjej. hm. vad känner jag inför det?. Vet inte. likgiltighet? första reaktionen var en hastig gråtattack. Snabba flashbacks från förr. Men. så kom jag på mig. varför gråter jag? Varför bryr jag mig? Klart jag unnar han att ha barn. Men bryr jag mig? Nej, inte ett dugg faktiskt. Detta är nu. Det är det förflutna som svider, men gör det det?. Tja, när folk så utmärkande påminner mig om det. Men, jag bryr mig inte nu mer. Orkar inte. Slöseri. Johan har fått nog med tankar, energi, kraft, tårar och allt det där andra.

Jag längtar till Februari mer än någonsin. att åka till israel vet jag inte löser problem, men jag får iaf komma bort. Se något annat. Träffa andra. Gud har förberett något bra åt mig. Något som är bättre än vad jag kommer kunna drömma om. Och därför har jag inte tid att lägga för mycket energi, kraft och tid på sånt som kan dra min blick från det han vill visa mig. Jag är på rätt spår nu och kommer fortsätta med det!

Jag är värd det bästa och tänker inte nöja mig förrän jag fått det!

Okej. Ingen orkade väl läsa hit.
Vill bara säga att jag saknar dig David. Jag vet att jag säger det för sällan, men jag älskar dig verkligen. Du betyder så mycket för mig. Mycket som du säger, angående allt detta jag precis skrivit om ligger kvar och påminner mig när jag behöver höra det. Jag vet att jag kan lita på dig genom allt. du skulle aldrig ljuga för mig eller bedra mig. Du finns alltid där.

Jag måste oxå säga till Josefine att jag är så sjukt glad att du finns där och stöttar mig. Att du är min vän i vårt och torrt. Att när det inte bär hos mig så hjälper du mig att hålla blicken på rätt håll. Du hjälper mig att förstå saker, att se sånt som är dolt för mig och du ser till att jag inte ger upp eller går tillbaka till samma spår. Du vet att jag älskar dig.

trots att jag skrivit världens längsta och mest ärliga inlägg trycker det fortfarande. Men det ska jag lämna inför Jesus. han älskar mig. Han bryr sig. Och han har svaren på allt.

- M<3

Kommentarer
Postat av: bea

Du fixar detta Malin <3 Blev jätteglad när du hörde av dig. Uppskattade verkligen det.

stor kram!

2009-08-26 @ 09:20:27
URL: http://beatrisi.blogspot.com
Postat av: sara bergenwall



Gumman, du är stark som berättar detta.

bry dig inte om folk och tankar som försöker trycka ner dig.



fortsätt tänk positivt.



love.

/sara bergenwall

2009-08-30 @ 18:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0