Tala rent - ingen björntjänst..!

Jag har gått och tänkt endel nu en tid. och pratat med min mor endel om det... (som ni kanske förstår pratar vi ibland och utbyter våra tankar om saker och ting...)
   Det jag gått och funderat över är hur vi, jag och mina vänner och alla övriga svenska ungdomar pratar. Vad vi pratar om och varför.
   Det som skrämt mig, och som satt igång mina funderingar är allt snusk man pratar om. Eller att man glorifierar sex, ger det en status det inte bör ha, och dessutom glorifierar sex utanför äktenskapet. Att en preson som inte är kristen pratar så förvånar mig inte. Men att vi kristna, Guds barn, pratar så är skrämmande. Och jag tror inte att Gud tycker det är okej.. Ingen av oss kan ju föreställa oss att Jesus gick runt på jorden och drog vulgära sexskämt?!
   Alla vi kristna ungdomar borde kanske se över vad vi säger. Och bara prata rent och inte orent. 
 
Om du som kristen kommer till en okristen och påstår att du lever för Gud men ändå pratar massa dumt, är du inget gott föredöme, du vilseleder andra och ingen kommer tycka du är speciell, för då är du ju som alla andra. Jag talar lika mycket till mig själv som till andra.

Låt oss som har tagit ett aktivt beslut att leva för Gud höja ribban lite. Visa att vi är annorlunda - för det är vi - och stå för ett rent liv. För att om vi tillåter sånt och sänker ribban säger vi med andra ord att orenhet är okej, och personer med inte fullt lika stark tro som du kan bli vilseledda. Istället för att hålla med dem som gör fel, visa på en annan livsstil. Då gör du både dig själv och dem en tjänst!

Våga bli mer lik Jesus i alla avseenden!

Gal 6:1-2, 7-10

Bröder, om ni kommer på någon med att begå en överträdelse,
då skall ni upprätta en sådan. Men se till att inte du också blir
frestad. bär varandras bördor, så uppfyller ni kristi lag.

Bedra inte er själva. Gud bedrar man inte: det människan sår skall
hon oxå skörda. Den som sår i sitt kötts åker skall av köttet skörda
undergång, men den som sår i Andens åker skall av Anden skörda
evigt liv. Lått oss inte tröttna på att göra gott. Ty när tiden är inne
får vi skörda, om vi inte ger upp. Låt oss därför göra gott mot alla
människor medan vi har tillfälle, och framför allt mot dem som delar
vår tro.


 

- M<3




























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0