ut och avskrivande

Några av förmddagens små funderingar

Jag har insett att min "jag-bara-existerar-period" börjar gå mot sitt slut. Mitt hyperlånga sommarlov som fortgått i en väldig hastighet börjar gå ner för landning. När jag åker till Israel kliver jag in i något nytt.

Jag är väldigt trött på sånna som sånadär. Någon måtta får det vara. Är som att varje person blir tilldelad ett mått av ett visst slag. När man stött på tillräckligt många sådana så fylls det måttet, och tillslut blir det för mycket av det hela. Jag är iaf inte benägen att lägga mer energi, tid och kraft på det. Vilket är ganska skönt. Jag har längtat efter denna insikt - eller nått.
Ja, lotta, du är nog den enda som förstår.
- Dock mycket som är osagt. skulle egentligen bara vilja slänga det i ansiktet på dig. Najs o åka till Umeå snart.

Jag vaknade innan 12 idag, har sedan dess slängt in en tvätt o sen bara läst,läst,läst. Jag älskar att vara fångad i en annan tid, på en annan plats i ett annat universum. Läskigt hur en bok kan frambringa sådana djupa känslor i en. Speciellt gentemot icke-fiktiva personer.

Allt mitt tänkande, har fört mig till en slutsats. I slutändan finns bara Jesus. Vansinne att jag ens får vara hans barn. Det är överväldigande hur stor nåden är. Allt annat bleknar vid sidan av Jesus.

- M<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0