X och Jag

Många inlägg idag. Men därtill hör att jag haft många tankar oxå..
Men ikväll hade jag ett intressant samtal med en vän.

X säger:

jag kom på en smart sak här om dagen..

X säger:

tänkte på hur jag vill leva

X säger:

fick värsta såhär.. man vill inte leva i dåtid, då är man rätt borta.. men man kan ju inte leva i nuet heller, för då missar man planering som gör att nuet blir bra.. men om man tänker att man ska leva för hur man vill minnas det, så passar allt in helt perfekt

Malin säger:

jaa.. faktiskt... jag håller med om det. att om man lever som man vill minnas så lär man ju antagligen tänka till extra innan man gör något, men även ta ut maxat av livet

X säger:

jaa, precis.. då kan man alltid tänka framåt, nu, och bakåt samtidigt och ändå på nått sätt vara nöjd över sin situation

Då återstår bara frågan, hur vill man minnas sitt liv?
Och vad är egentligen att få maxat ut av livet?

Jag tror jag har ett bra svar på det. Men det är ju individuellt så det stannar hos mig.

- M<3


Kommentarer
Postat av: X

Telefonen ringde, så jag försvann i förtid (: men trevligt samtal absolut. Du kommer alltid vara steget före känns det som. Fortsätt så (;

2009-01-15 @ 00:37:57
Postat av: ester

bra ord Malin :)det är verkligen precis så man borde leva.

2009-01-15 @ 22:15:52
Postat av: Albin

Vissa saker behöver vara genomtänkt och kanske t.o.m planerat men jag tror att det är viktigt att man inte glömmer alla de spontana stunderna.



Lev 110% för Gud, kanske man behöver bryta vissa planer man hade om han manar en till något annat, då måste man kunna vara såpass spontan. Jag tror i alla fall att det är det viktigaste, att följa Gud. Då kommer man kunna blicka tillbaka med glädje och tacksamhet och man kan ha en hög förväntan för varje dag - undra vad Gud leder mig på för fantastiska vägar idag!? =)



Tack "X", jag vill inte låta en dag gå till spillo så jag tror det är viktigt att ha med sig den tanken =)



vart en lång kommentar nu, men jag kommenterar ju inte så ofta så jag tog mig den friheten ;)



Bless u!



/Albin

2009-01-15 @ 23:02:07
Postat av: malin

hej albin :)

kul med lite tankar där du :) alla formar ju sin egna bild av vad det är att leva livet fullt ut :) dock tror jag det är bra att tänka lite extra. och för kristna är det ju ofa självklart att man på ett eller ett annat sätt inkluderar Gud i sitt val av livsstil. (:

2009-01-15 @ 23:05:38
URL: http://malafjala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0