Svammel med dignitet?

Härlig lördag! Nyss hemkommen från gymmet, det börjar verkligen arta sig, naajs, nu gäller det bara att hålla upp det...
Jag ska snart göra mig iordning för en härlig eftermiddag på ICA, sen får vi se vart kvällen bär av. Jobbet kommer tyvärr i vägen för häng hos Gurra, men hey! vi brukar ju alltid dra någonstans efter det så jag hakar väl på då (:

Nu är snart detta år över. Känns inte alls länge sen 2008 års nyårhysteri var ett faktum. Jag är ju oxå en av alla dessa som älskar listor, speciellt nyårslistor. Jag gör inga direkta "nyårslöften", om jag gjorde det skulle jag stämma in i kör med Miss Li, vilket jag inte känner för.
Ett löfte är ett löfte.
Men åh, nu svamlar jag igen. Till saken. Jag går i tankarna om vad jag väntar mig av nästa år. Vad jag vill uppnå, ett riktmärke typ. Tankeprocessen är som sagt i full gång men jag har kommit fram till ett par saker..

Bland annat vill jag bli mindre egocentrisk. Det är så tråkigt att prata om sig själv, tänka på sig själv osv. Inte för att jag kanske gör det hela tiden, men den tiden jag ägnar mig åt det, uttråkar jag mig själv. Mindre av det tack!

Och en annan sak jag vill, är att mogna. Åh jag kan vara så onödig ibland, gnällig och barnslig. Suck Malin! Ge dig skrösiken!

Sen önskar jag verkligen att jag börjar plugga till hösten - gärna i Uppsala. Jag har fått tillbaka mitt sug, yes. Och att jag får mig en najs lägenhet!

Det är dock härligt att veta att jag har en allsmäktig far som älskar mig och som hör min vilja. Men ännu bättre är att hans vilja för mig är hundra gånger bättre än min. Att få vila hos honom, ha sin styrka och sitt hopp i honom är obeskrivligt bra, men oxå obeskrivligt svårt - för ett "kontrollfreak" som jag ;)

- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0