resonemang

Jag är en periodmänniska, är inte vi alla det?
Tankar, tankar, tankar snurrar. Frågor jag inte har svar på.
Just nu längtar jag till stranden i israel. Där jag kan få sitta själv, se på solnedgången, be, fundera, prata ostört med min Herre och skapare.
Kanske man alltid tänker så - det blir bättre sen. Men jag vet att min resa kan bli en så sjukt bra tid att bara få tänka, och vara själv.
Mina tankar om resan för några månader sen är inte alls som de jag har nu. Då tänkte jag att jag ska dit, leva livet testa nya grejjer och allt det där. Och självklart vill jag ha en sådan resa, men jag vill ha något djupare. Jag vill ta tillfället i akt och bara stanna upp i livet. Tänka.
frågor som "hur vill jag leva mitt liv", "vem vill jag vara om X antal år", "vad vill jag uppnå" osv. är trots sin klyschighet frågor man bör ha svar på. Ett någorlunda svar, en riktlinje.

Jag har gått i djupa tankar på senaste.. kanske mycket tack vare en viss. Men idag vaknade jag, med så sjukt många frågor.
Jesus, led mig till sanningen - inte till det jag vill höra.

- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0