CTRL ALT DELETE (?)

Jaha, då var allt det jag trott bekräftat nu.

Du vill radera ut mig, oss, ur ditt minne, ut ur ditt liv. Hela våran tid har bara varit en lögn, du bedrog mig och du gjorde det väl. Men det förändrar inte saker nu. Jag känner mig dum, idiotisk, som en blåögd blondin som bara sväljer allt med hull och hår. Du fick mig att tro att jag var älskad, vacker, din egna, att du var min, värdefull.

Jag har så länge valt att inte ge dig den äran och visa att jag inte har kontrollen över situationen. Men nu måste jag få det sagt. Du gjorde mer skada än du någonsin kunde trott, eller så var det precis det du ville uppnå. Du lyckades i alla fall.

Men jag orkar inte älta allt, jag orkar inte bli bitter. Jag har valt att förlåta dig. Men det gör inte mindre ont för det. Du lämnade ändå mig trasig, sönder och förtvivlad.

Jag har i alla fall Jesus, skönt att veta att han aldrig skulle lämna mig på ett sånt här sätt. Skönt att veta att han i alla fall älskar mig.

Men som en vis kvinna en gång sa till  mig "Det är en jobbig tid nu, men livet stannar inte  här."

Jag förstår bara inte, Johan, hur du kunde göra såhär.
Du låtsades bra i alla fall. Du lurade mig och alla nära runt om mig, om inte hela tiden, så i alla fall för en tid.

Älskade du mig ens?

Jag har så många frågor. Men får lämna dem osvarade, förlåta och fokusera på det som betyder något - Jesus.

- M<3


Kommentarer
Postat av: jossa

kvinna, jag älskar dig!! ja ja jag vet, de orden känns inte så speciella i detta tillstånd kanske. det gjorde det iaf inte för mig. men vill bara skriva några enkla rader om hur mkt du betyder för mig och att du är helt underbar vän som är otroligt älskvärd i mina bruna ögon! och jag förstår din frustration. känner/känt precis samma sak.. tusen frågor men inga svar in princip. men vad gör man? jo de finns två alternativ ge upp eller kämpa. du vet, förhoppningsvis har du vänner som säger till dig att livet verkligen kan spela en ett spratt då och då, och det kan till och med det kan skrämma en ibland. men det kommer en dag då du inser att du inte bara är en överlevare utan en krigare. och att du är stark trots all motgång. för det är du malin, det är du! oj.. dessa "enkla" raderna blev komplicerade men väldigt personlig. jag älskar dig å jag finns här för dig dag som natt! du är min bästa vän och ja hoppas du förstår att utan dig är ja olycklig! PUSS <3 bless

2008-12-19 @ 00:39:38
URL: http://wirsens.blogg.se/
Postat av: Lotta.

Jag kan inte säga så mycket...

Vet inte vad vet inte vad det finns att säga heller..

Låter det förbli tystnad..

Men jag såg kommentaren..och det förvånade mig..

Allt har förvånat mig.. Men oavsett vad så vet du att du alltid kan slå upp mitt nr å ringa. Jag finns alltid där oavsett var vi är i Livet=) Kom ihåg det. Jag står med dig.. Och fåå har den positiva attityd till allt som du har en förmåga att ha. Det är en gåva. Bejaka den.

Jag ber för dig.

Tusen Julkramar & God Jul / Lotta <3

2008-12-20 @ 01:50:36
URL: http://strayy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0