tankeställare

Härlig kväll med härliga vänner här hemma. Sarah, Tussa, David, Peter och Jompi kom och förgyllde min kväll. Mysigt fika, mysigt sällskap, massa skratt, spel och prat (: Hemskt kul att träffa Jompi oxå! länge sen, han kämpar ju i finska lumpen gubbsen!

Haft ett intressant samtal med en kompis som heter Marcus ikväll.. På msn.. tänkte faktiskt kopiera vad som sas eftersom att det är ett typiskt samtal man kan få som en kristen. Det kanske ska få oss att vakna upp?

"skörden är stor med arbetarna är få..."

Lite bakgrundshistoria bara.. hans kompis har precis varit med i en bilolycka, marcus fick sig en tankeställare angående livet...

m a r c u s säger:
Satt vid pianot idag och skrev en låt
Kom på ett nyckelord för vad som betyder nått
Relationer
Din relation till vänner
din relation till kärleken
din relation till dig själv
och din relation till din omvärld
Malin säger:
ja.. vet du vad jag skulle lägga in där?
din relation till det eviga
m a r c u s säger:
sant
tror det är svaret till sann lycka
Malin säger:
ja fast det beror på hur man definerar lycka.. hur bra man än har det med allt det där så kommer ändå livet alltid vara en serie problem
om man ser krasst på det
jag tror inte att man kan bli lycklig förrän man fyllt i det dät tomrummet.. det där hålet som de flesta bär på inom sig. det där som folk så sällan pratar om
m a r c u s säger:
håller med dig
Malin säger:
mm.. men jag tror inte att fysiska saker kan fylla det tomrummet faktiskt
m a r c u s säger:
Näe, men gud kan
Malin säger:
är du kristen?
m a r c u s säger:
jag tror iallafall på en gud
Malin säger:
okej
jag är kristen   mitt tomrum är igenfyllt
m a r c u s säger:
härligt
Malin säger:
faktiskt  finns inget bättre
m a r c u s säger:
Om man inte tror på en skapare kan det ju inte finnas någon mening med livet
Malin säger:
nej, inte en yttersta mening. utan då blir meningen att leva livet fullt ut för sig själv
och det vet vi ju vart det har tagit människan...
m a r c u s säger:
ja, det har man ju sett med åren
Malin säger:
men jag tror att det där tomrummet är skapat av gud. just därför att vi är menade att umgås med honom
m a r c u s säger:
ja, det är ju ganska uppenbart att vi är skapta med ett andligt behov

-M<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0