Gud i vardagen

Bönesvar i vardagen är ändå någoting utöver det extra. Det är ändå på ett sätt bevis på att Gud hör våra böner här o nu. Böner som inte är livsavgörande, men som vi ändå menar. Jordnära böner.
som precis för 10min sen.
jag satt under täcket, åt glass och kollade på andra avsnittet av six feet under. Så helt plötsligt, utan någon som helst förvarning stänger datan av sig själv. Svart vart det bara. MEN! så försökte jag starta den, men nej då, halvvägs in i startproceduren stänger den av sig själv. testar en gång till men bara samma resultat. Så jag börjar be samtidigt som jag försöker en tredje gång. det går lite trögt men jag talar tro in i min dator och då går den igång. Utan några som helst problem. jag bad oxå att alla virus och annat onödigt som kan ha etablerat sig i min dator skulle vara borta. Så nu var det problemet fixat oxå!

Fy vad jag har det bra som har en Gud som hör när jag ber, alltid finns tillgänglig, alltid hjälper mig på rätt spår. Fy vad sjukt bra det är att det finns en Gud jag kan leva för.
det är inte miraklerna som gör det värt att leva för honom, det är bara en bra bonus. Det är heller inte att livet blir "smidigt" (eller vad man nu skulle kunna kalla det) när man är kristen som gör det värt det.
Det är Gud i sig själv som gör det värt det. Inget går ändå upp mot att få vara hans.

- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0