Sommar och lite matnyttigt

Idag har det varit sommar - på riktigt!
Det utnyttjades så gott man kunde. Favorit i repris, en lunch med J i stadsparken (: najs
Men sedan bar det av till kära ICA igen.
fast dagen har varit bra. Jag har fått en aha-upplevelse när jag läste i en bok. Jag måste skriva av så du oxå får läsa. Hör här:

"Ett av de stora problemen som nutidsmänniskan har är att hon inte längre känner igen Guds vilja i det som händer. hon tror inte längre på en Försyn som låter allt som händer medverka till det bästa för dem som älskar Gud (rom 8.28)
Nutidsmänniskan säger alltför lätt och alltför onyanserat: 'Men det är ju inte Guds vilja att människor svälter eller blir förföljda. Det är inte Guds vilja att det blir krig...' Nej, det är inte Guds vilja att människor kämpar mot varandra. han vill att vi ska älska varandra. men när det nu ändå finns onda människor som hatar och mördar sina medmänniskor i strid med Guds vilja, så låter Gud också detta ingå i sin plan för dem. man måste göra åtskillnad mellan å ena sidan själva handlingen hos den som till exempel baktalar dig och därmed handlar mot Guds vilja, och å andra sidan den situation som uppstår för dig på grund av denna handling. Gud ville inte denna handling men han har från evighet räknat med denna handlings konsekvenser i ditt liv. Han vill att du växer genom just detta svåra och hemska som andra gör mot dig..."




Sommaren är för go!
En tanke bara... borde jag känna mig under uppsikt?.. You're giving me the creeps..

- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0