utredning: Eward

Tuff dag, med tuffa beslut. Men det är "motgången som tar dig framåt". Jag ser bara till att fokusera på det som dels för mig framåt och dels får mina tankar på annat håll. Allt jag försöker göra är att göra rätt.
Det är så lätt att bara låta tankarna, känslorna, ickekänslorna och det okontrollerbara välla över. Välla över mig som en flod. Men det ska inte få hända. Det existerar inte i min värld.

Jag saknar min värld. Min utopi. Min tillflyktsort, jag tog en paus från den. Eller låt mig vara ärlig, du stal den från mig och nu är jag benägen att ta den tillbaka.

Jag läste klart Twilight ikväll. Som jag har dragit ut på den, läst sakta och inte tillåtit mig själv att läsa i den på ett tag. Allt bara för att jag inte ville att den skulle sluta. Nog för att det är tre böcker till. Men det finns ingen garanti på att de är bättre än denna. Denna var i alla fall bra. Och Edward Cullen är ett mansideal. Antagligen för alla flickor. Om jag nu skulle säga "min Edward är så underbar", skulle många flickor reagera och prompt påstå att han är deras. Men faktum är att den Edward jag har i mitt huvud är som jag skapat honom. Som jag önskar att den man jag ska dela livet med ska vara. Han är en man. Medan Edward är på ett helt annat sätt i alla andras huvuden, och det får han gärna vara. Jag tänker inte dela med mig av min Edward, och jag vill sannerligen inte ha del av din.

Nåväl, Robert Pattison får symbolisera honom ikväll. Dock så anser jag att han med nöd och näppe gör rättvisa åt Edward. Men låt säga att Pattison är den bästa föreståndaren för Edward vi har nu, och därför tillåter det högsta rådet i min värld att jag ställer honom som en symbol för det ideal jag format i mitt sinne.

Jag ser fram emot tre fortsatta härliga böcker. Denna kommer få en hedersplats i min hylla.



- M<3

Kommentarer
Postat av: David

Vad kan jag säga... Du är lite nerdig ;).

2009-01-15 @ 23:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0