Tankar och svar

Idag var det torsdag med allt var det innebär.
Jag fortsätter att vara sådär kroniskt trött, men det är onödigt att deppa för det (:

Jag satt och pratade med min mor igår, vi hade ett mycket givande samtal. Älskar mina kvällsfikastunder med mina föräldrar! Jag kan dela med mig en lite den av det vi sa... Vi pratade nämligen (bland annat) om att det är ju inte inför människor man först och främst lever. Utan man lever inför Gud. Vad andra tycker och tänker om en är egentligen inte jätte viktigt, alla tycker ju alltid något, och om man ska passa in i allas mall så blir man tillslut trasig! Så bra med mammor. De förstår och lyssnar.

På senaste har många påpekat att jag är smal. Det har inte alltid sagts i ett trevligt tonfall, eller vad man ska säga (med andra ord inte varit menat som en komplimang, utan men som "Ät Malin, du är äckligt smal!"). Så jag tänkte skriva vad jag egentligen vill svara till alla er:
Jag är så smal som jag vill vara. Vill jag bli tjockare blir jag det. Vill jag bli smalare blir jag det. Om du tycker att jag är för smal, håll det för dig själv, du sårar mer än bygger upp. jag vet inte vad som försigår hos dig och vice versa. Och på samma sätt är det med att jag vet inte vad du kämpar med, och tvärt om. Därför kan det vara smart att vara försiktig. Speciellt i sådana här avseenden.

Men nu ska jag gå och fika med mor och far!

- M<3

Ps. David, jag saknar dig, jag trivdes så bra hos er i Norge!

Kommentarer
Postat av: J

du är fin precis som du är! det viktigaste är väl ändå att man är nöjd själv med hur man ser ut så länge det är hälsosamt! så, bra där! ingen har någonsin rätt att påpeka något som dom borde hålla sig borta ifrån! det kan såra mer än man tror och i respekt mot alla borde folk sluta! (: du är en klippa!

2009-02-26 @ 21:32:45
URL: http://wirsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0