Kroppsligt kvinnliga komplex

Eftersom att jag läser ganska mycket om anorexi och så nu så börjar man ju tänka, och koppla ihop ett och ett annat.
bland annat har jag funderat på om mina egna tankar, hur jag ser på mig själv osv. Inte det att jag skulle vara i riskzonen för anorexi utan jag gör det snarare för att se på hur pass påverkad jag har blivit av dagens skönhetsideal, då de flesta forskare anser att det är en grundläggand faktor till det ökande antalet insjukna i anorexi.... De talar om att skönhetsidealet inte tillåter tjejer att bli kvinnor på grund av att de kvinnliga runda formerna föraktas.

Så jag har insett att ja, vare sig jag vill eller inte är jag påverkad. Det är nog de flesta av oss. För vem ropar inte högt över att höfterna ökat i omfång? Jag skulle aldrig tolerera det, i alla fall inte om det syntes markant. Om jag ska vara riktigt ärlig mot mig själv är jag nog rädd för det, inte så att jag freakar ut, men ja, flicks ni förstår..... eller?

Och samtidigt som man ska vara slimmad ska man ha hyggligt stora bröst, hur går det ihop hade man tänkt? Det är ju faktiskt sist som fettet lagras på brösten och det innebär att för att man ska kunna uppnå rätt size på brösten måste man ha ökat i omfång runt om övriga delar på kroppen.
Så, lösningen på detta problem är att gå en kirurgisk väg för att uppnå den rätta kroppen. Men...? Ska det verkligen behöva vara nödvändigt?

Varje tjej kanske behöver reda ut för sig själv hur de tycker att en fin kropp ser ut? För faktum är att när man jämför skönhetsidealet på 50talet och skönhetsidealet idag måste jag själv säga att 50talisternas modeller och kvinnoideal såg mycket bättre och hälsosammare ut än vad dagens gör.

Vi måste våga släppa kontrollen.

- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0