Glad men tankfull

Härlig kväll med tjejerna!
Massa snack och spel :)

Sen är det som du säger liselotte. Tjejer som Maria är inte att lita på. De spelar fult utan att bry sig. Ibland önskar jag att jag kunde vara lika samvetslös. Bara köra på och köra över. Men samtidigt vet jag att man vinner inte på det i längden. Och jag skulle väl bli helt förkrossad om jag gjorde så mot någon som hon och många andra tjejer gör.
   Inte det att jag är bättre, men mitt samvete skulle säga starkt nej till en sådan sak. Och så vet jag att jag i längden bara vinner på att göra det som är rätt. Att hålla blicken fäst på Jesus, och försöka göra det han skulle ha gjort.
   Men sen kom vi till denna magkänsla. Magkänslan Liselotte, Jossa och jag har. den går inte att ta miste på. Men det leder mig till frågan, now what?
   1. En chans till. Sätta mig in i det. involveras. Men då är risken stor att smärtan blir ännu större. Att det bara blir värre och att jag förlorar massa värdefull tid jag kunnat lägga på annat.
   2. Jag släpper allt. Genomlider det jobbiga nu men är medveten om att det blir bättre. tar smällen på en gång, men kan gå ur det hela med högt huvud. Lita på magkänslan.

hm.. detta var inget jag räknat med. tack och lov finns det en som vet bättre än mig, som mer än gärna lyssnar på mina bekymmer. Faktum är att mina bekymmer bleknar i hans närvaro.
   Och ibland kanske man bara ska låta saker och ting ske i sin egna takt och väg. ta ett steg tillbaka och betrakta det som sker.

hmm... Många tankar nu... Men det ska mycket till för att sänka mig nu (:

Herren är mitt ljus och min frälsning,
för vem skulle jag frukta? Herren är mitt försvar,
för vem skulle jag vara rädd?
När de onda kommer emot mig och vill uppsluka mig,
mina motståndare och fiender, då ska det själva
stappla och falla.
Om en här belägrar mig fruktar ej migg hjärta.
Om krig bryter ut mot mig är jag ändå trygg.
Ett har jag begärt av Herren, det längtar jag efter:
Att få bo i Herrens hus i alla mitt livs dagar för att
se Herrens ljuvlighet och betrakta hans tempel.
Ty han håller mig gömd i sin hydda på olyckans dag.
Han beskyddar mig i sin boning, han för mig upp på klippan.
Nu kan mitt huvud höja sig över mina fiender runt omkring mig.
Jag vill offra jublets offer i hand hydda, jag vill sjunga till
Herrens ära och lova honom.
Hör Herre! Jag höjer min röst och ropar, vad mig nådig
svara mig.
Mitt hjärta tänker på ditt ord: "sök mitt ansikte!"
Ja ditt ansikte, Herre, söker jag, Dölj inte ditt ansikte
för mig. Driv inte bort din tjänare i vrede, du som har varit
min hjälp. släpp mig inte, överge mig inte, du min frälsnings
Gud. Om än min far och mor överger mig, tar Herren emot mig.
Visa mig, Herre, din väg, led mig på en jämn stig för mina
förföljares skull.
Överlämna mig inte åt mina ovänners illvilja, ty mot mig
uppträder faljska vittnen som andas våld.
Jag är viss om att få se Herrens godhet i de levandes land.
Hoppas på Herren, var stark och frimodig i ditt hjärta,
ja, vänta på Herren.
ps. 27


Lotta väljer alt. 2. Jag lutar oxå åt det.. även fast jag vet det blir tufft.... men hmm..
Jesus vägled mig.

- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0