dagens bravad

Kantarellerna lyste med sin frånvaro i skogen! Nog fanns det svamp, men ingen som jag ville ha. Det är då typiskt. Nåväl, jag fick mig en promenad som hette duga.. lite mindre än två timmar var jag ute och vandrade, utan ett enda fysiskt myggbett tack vare pappas spray..
   Men det är då en konst att kunna gå i skogen! I alla fall för ett asfaltsbarn som mig. I stadsdjunglen är det endast kullersten som hotar mina klackar, eller en lite hög trottoarkant eller om möjligt en äcklig loska. Men i skogen, där är det helt andra faror. Höga rötter, träskmarker, mossor som luras att det finns en sten att stå på under, ringlande ormar, spindelnät i massor, högt gräs som vi alla vet förknippas med fästingar, alla skogens djurs avföring (hualigen), och inte minst att lyckas hitta ut sen! Nåväl, jag tog mig hem med allt i behåll. Nöjd med att jag inte vände efter en kvarts obelönat letande. Jag unnade mig själv en lång varm dusch, ett ångbad, lite tigerbalsam ( - ;) jennifer det funkar!) och nagelfix. Najs!


Det är inte så lätt som det ser ut.
Dock så fridfullt.


Imorrn jobbar jag 7-14 igen. Sen får vi se vart kvällen bär av. (:

- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0