Faktiskt något att säga

Jag sitter här nu ikväll.. Hämtade min balklänning idag, den är super fin! precis som jag önskade att den skulle bli!
Men ikväll har jag faktiskt något att säga...

Jag brukar ha min såkallade "bloggrunda", jag tittar runt på de bloggar jag finner intressanta och värda att läsa. Och jag pratar dagligen med människor runt omkring mig, och hör mig själv prata.
Så, jag har kommit fram till en slutsats!
Man måste flytta fokus från sig själv, sina egna behov, sitt egna liv, sin egna smärta - alltså från sin ego - till något större än en själv. Gud, och andra. I teorin är det självklart för många, i praktin något helt annat. Det är en kamp vi måste utkämpa varje dag.

Vad har du för rätt att klaga på din närmaste därför att hon inte reagerade/agerade som du förväntade dig? Vad är vitsen med att klaga på omständigheterna? Varför ödslar du ens energi åt att irritera dig på människor runt om?
Du vinner ingenting på det. Du blir en förlorare. Jag blir en förlorare om jag gör så. All irritation kasats bara tillbaka mot dig själv och du får inget ut av det, du mår bara sämre. Häng inte upp dig på saker! Gå vidare! Släpp det! Världen är inte rättvis, men vad gör det? Alla lever under samma villkor! Det är vad du gör av det som händer som är det viktiga!
Om någon gör något mot dig, släpp det, låt det gå dig förbi. Acceptera inte allt, men älta inte allt heller!
Förlåt, välsigna och låt ditt ja vara ja och ditt nej vara nej!

- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0