Är du en sektmedlem?

HALLELUJA JAG ÄR HEMMA!
Imorse kom jag hem, otroligt skönt. Jag ÄLSKAR Sverige!
I Finland har jag suttit i en lägenhet och spelat harpan på en dator som inte lyckades koppla upp på internet - i 3,5 dagar. De längsta dagarna på detta året. Min mor räknade oxå ut att jag inte hade varit i Finland på 7 år. Det kommer bli 7 år till kan jag säga - minst.

Jag har iaf träffat en liten del av släkten, och det var väl i och för sig trevligt. Inte för att jag förstår vad de säger, men det är ju inte så viktigt....
Sen var det ju färjan tillbaka, Finlandsbåtarna är överskattade. Denna resan var dock lite lugnare än den förra. Kvällen spenderades med de 28åriga 08:orna Niko och Joel, mycket skratt.
Första gången jag fick frågan "Är du med i en sekt eller något?!" (efter att de kikat på min tatuering, den har förresten gett upphov till många intressanta samtal, redan). Men vad svarar man? Han fick mitt asgarv till svar (han kan ju inte vara seriös? eller...?) Men sen fick jag förklara allt det där med vad en sekt innebär, vad LO innebär (med andra ord ingår den inte i kategorin: sekt), skillnaden från oss och Jehovas, och så vidare. Ett lyckat samtal iaf.

Så lite bilder från hääääärliga Finland. (HA!)

            




- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0