vettigt o ovettigt

Mycket som händer nu..

Johan har precis flyttat till en egen lägenhet mitt i borås, Maria o David har flyttat till Israel, skolan sätter igång på allvar, elevråd o studenkommitén står i startgroparna, torsdagskul och "tjejkväll" startar nu alldeles precis, och på toppen av det här ska man agera bra bollplank till sina vänner medan man själv knappt har koll på vad som försigår i hjärnan...

och jag saknar johan så jag vet inte var jag ska ta vägen. blir nästan irriterad på alla dessa som är i ett icke-distans förhållande och som beklagar sig över att de kommer vara borta från varandra i två dagar. de skulle ju kunna testa hur det är o vara i vår sits ett tag.
   men jag ska inte klaga. jag är lyckligt kär och har aldrig förr varit mer bekväm med hur jag har det nu än innan. Jag trivs med andra ord väldigt bra med johan. (:

nu ska jag inte bara skriva massa dumt löst ointressant snack, utan lite vettigt ska jag väl kunna säga...
jo, tänkte på det jag läste i biblen imorse. alla (kristna) har vi hört det många gånger.. att vi ska vara ordets görare inte bara hörare.. man kan aldrig läsa eller höra det för få gånger, det är lika sant varje gång.
   Det är så lätt att man absolut håller med och säger ja och amen till den biten i biblen, men tar man det verkligen till sig?
   vad innebär det att vara ordets görare?.. jag tror bland annat att man ska ta lärdom av jesus, se hur han levde. att han bad för sjuka - då ska vi be för sjuka, att han hjälpte de fattiga - då ska vi hjälpa de fattiga, att han hade en levande relation till Gud - ja, då ska vi oxå prioritera o bygga vår relation med Gud, och så vidare.

detta är faktiskt mycket enklare att praktisera än vad vi tror. bara man vågar försöka tänka som jesus gjorde.

- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0