tankar om läsåret 08/09

Sommaren är förbi... Imorrn börjar skolan igen... Sista året... gött...

hm.. någon som kan hålla med mig om att mycket man inte kunnat påverka riktigt har hänt denna sommarn?..
tråkigt med alla par som gjort slut, hoppas alla drabbade grejjar det.. eller klart det gör man på ett eller annat sätt men ändå.. Men jag antar att alla par kommer till en punkt i förhållandet då det antingen bär eller brister..



I alla fall så är det på ett sätt skönt att börja skolan imorrn... få det gjort, klart, finito, ingen mer skola sen!! Ja om man nu inte tänker på universitet, men det ska bara bli kul. Detta året ska jag bara läsa sånt jag är intresserad av och som jag tycker är kul.. Ingen mer matte!! UNDERBART!

Däremot blir detta året precis som de två innan, fyllda med tjat om skoluniformen.. att påstå att vi elever har chans att påverka skolan är skitsnack, tro mig, jag och många innan mig har försökt ändra på saker och ting, (inte minst skoluniformen) men inte bryr sig vår kära rektor?..




Tobias Lindroth byter visst skola.. hm det innebär att jag blir elevrådsordförande? okej... hm... det ska nog bli kul eller?..  vi får se hur vi gör med den saken..

Sen har vi ju det där med studenten! ser sjukt mycket framemot att bara få lämna allt detta bakom mig, se det som ett avslutat kapitel.. sen kan jag göra precis vad jag vill! och jag ber till Gud att det inte ska äga rum i Uppsala....
Hursom har jag funderat lite på hur vi gör med studentkommitén... någon annan som har det?
jag tänker i alla fall inte sitta o dega o tråka på min student.. som det blivit vissa andra år...



hursom, jag får bara lägga detta året i Guds händer.

Ses imorrn kl. 10.00 i sal två då ;)

- M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0